Rabarberu tarte

Manās mājās uzradušies rabarberi! Lielisks iemesls atsvaidzināt savas kulinārās prasmes, jo pagājušajā gadā rabarberu laiku darba dēļ palaidu garām. Gribēju jau tapināt keksiņus, bet Rīgas dzīvoklī man nav formiņu, tāpēc tapa tarte. Tīri garšīga! Paldies Anna Panna! 🙂

Būs nepieciešams:IMG_9054

Mīklai:

  • 125g sviesta
  • 250g miltu (man prasījās mazliet vairāk)
  • 50g cukura
  • 2 olu dzeltenumi
  • 1-2 ēd.k. auksta ūdens (man nevajadzēja)

Krēmam:

  • 6 vidēja izmēra rabarberi
  • 2 ēd.k. pūdercukura
  • 20g kukurūzas cietes (man bija parastie kartupeļu)

Itāļu bezē:

  • 40ml ūdens
  • 100g cukura
  • 2 olu baltumi

Pagatavošana:

  • Bļodā liek sviestu un miltus. Samīca un tad pievieno cukuru un dzeltenumus. Mīca, līdz ir viendabīga konsistence (ja negrib lipt kopā, pievieno ūdeni). Mīklu liek ledusskapī uz vismaz 2h. Pēcāk to izrullē, klāj pannā (man ar noņemajamām malām), sadursta ar dakšiņu un ieliek uz vēl 15 min. ledusskapī. Tarti cep 190grādos 15-20minūtes vai līdz maliņas ir zeltaini brūnas.
  • Tikmēr pagatavo krēmu – nomizo, sagriež rabarberus, pārkaisa ar pūdercukuru un katliņā vāra, līdz tie kļuvuši mīksti. Tad pievieno cieti un vāra vēl brītiņu. Pēc tam masu sablenderē un iegūto krēmu klāj izceptajā smilšu pamatnē.
  • Itāļu bezē mirklis, kurā es pārvārīju sīrupu un kādā pusē man nebija strūkliņas, bet cukura krusiņa 😀 Teorētiski jādarbojas tā: nelielā katliņā lej ūdeni, pieber cukuru un vāra uz vidēji lielas uguns. Jāvāra līdz brīdim, kad cukurs izkusis un sabiezējis sīrupā (5–7 minūtes). Sāk putot olu olbaltumu. Kad iegūtas baltas putas, mazā strūkliņā pievieno verdošo sīrupu. Turpina putot vēl 5 minūtes, līdz olbaltums atdzisis. Olbaltumu liek pa virsu rabarberu krēmam. Ja pieejams gāzes deglis – apdedzina to.

Lai garšo!

Komentēt

